W  dniu 22 maja klas Va wybrała się na dwudniową wycieczkę do Wisły.

Pomimo niekorzystnych prognoz pogody Wisła przywitała nas słońcem. Zwiedzanie Wisły rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Beskidzkim im. Andrzeja Podżorskiego.

Sympatyczna przewodnik – Pani Elżbieta Dorighi pokazała nam eksponaty kultury materialnej górali Beskidu Śląskiego oraz bardzo ciekawie opowiedziała o historii tego regionu. Zwiedziliśmy również wystawy czasowe muzeum tj: kuźnię, w której kowal zademonstrował nam sposób wyrabiania podkowy dla koni , kolybę, chatę kumornika oraz starą szkołę. Korzystając ze sprzyjających warunków pogody wraz z przewodnikiem wspięliśmy się na górną stację kolejki linowej ,, Skolnity''. Stacja znajduje się na wysokości 672 m n.p.m. i z j tarasu widokowego, który znajduje się na szczycie rozciąga się piękna panorama na Wisłę i okoliczne szczyty. Po kilkugodzinnej wyprawie ku uciesze wszystkich uczestników wycieczki zakwaterowaliśmy się w hotelu ,,Beskidy'', gdzie czekała na nas pyszna obiadokolacja z deserem i relaks na basenie. Bardziej wytrwali i niezmęczeni  mogli poćwiczyć w hotelowej siłowni i upiec kiełbaski na grillu.

Drugiego dnia obudził nas ulewny deszcz, zatem musieliśmy zmienić nieco plany wycieczki. Przyjemnym, a do tego bardzo wygodnym doświadczeniem okazała się wycieczka Ciuchcią Martusią. Kolejka dostarczyła wszystkim niezapomnianych wrażeń i emocji. Klimatyczny pojazd, malownicze krajobrazy oraz liczne zabytki pozwoliły zwiedzić nam perłę Beskidu Śląskiego z innej perspektywy. Dzięki podgrzewanym siedzeniom  mogliśmy  w komfortowych warunkach podziwiać Wisłę i jej okolice. Po prawie trzygodzinnej wycieczce ciuchcią i krótkiej przerwie na zakup pamiątek pożegnaliśmy Wisłę i pojechaliśmy w kierunku Rudy Śląskiej, gdzie w zabytkowym już kinie ,,Patria'' obejrzeliśmy przepiękny film ,,Chłopiec z burzy'' opowiadający historię przyjaźni kilkuletniego chłopca z pelikanem znalezionym nad brzegiem morza.

Z wycieczki wróciliśmy zmęczeni, ale zgodni, że to była niesamowita wycieczka, którą chcielibyśmy jeszcze kiedyś powtórzyć.