W dniach 23- 24 maja uczniowie klas 5 i 6 wraz z opiekunami i biurem podróży Profi Sport Travel zwiedzali Warszawę. Wycieczka była bardzo atrakcyjna i urozmaicona.

Przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzenia Łazienek Królewskich. Spacerując po parku, rozwiązywaliśmy w grupach różne zagadki i zadania. W aktywny i wesoły sposób zobaczyliśmy, m.in. Pomnik Fryderyka Chopina, Starą Pomarańczarnię, Wodozbiór, Biały Dom, Pałac Belwederski, Amfiteatr i Pałac na Wyspie. Następnie przejechaliśmy Traktem Królewskim, podziwiając Kościół Św. Krzyża, Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, ministerstwa, ambasady, Sejm i Senat, Pomnik Mikołaja Kopernika, Uniwersytet Warszawski, Krakowskie Przedmieście itp. Zobaczyliśmy zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Stąd udaliśmy się na Stare Miasto, gdzie poznaliśmy historię oraz legendy stolicy. Ostatnim punktem pierwszego dnia wycieczki był Stadion PGE Narodowy, gdzie zobaczyliśmy m.in. Press Room, areszt, Control Room - serce każdej stadionowej operacji. To w Control Roomie osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo i przebieg imprez podejmują najważniejsze decyzje. Poza miejscami związanymi z operacją stadionową, zobaczyliśmy także najbardziej znane punkty areny, czyli szatnię piłkarskiej reprezentacji Polski, płytę boiska, trybuny a nawet kaplicę. Wszyscy byliśmy pod ogromnym wrażeniem. Zmęczeni i podekscytowani udaliśmy się do hotelu, gdzie czekała na nas pyszna kolacja.

Drugiego dnia udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki, gdzie wjechaliśmy na 31 piętro i podziwialiśmy z tarasu panoramę Warszawy. Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta w Centrum Nauki Kopernik. Po wizycie w planetarium, w którym filmy wyświetlane są na sferycznym ekranie nad naszymi głowami, udaliśmy się do sali odkryć. Czekały tu na nas dziesiątki atrakcji, które w prosty i przystępny sposób wyjaśniają zjawiska zachodzące w otaczającym nas świecie.

Wszystkiego można było dotknąć i samemu sprawdzić. Późnym popołudniem, pełni wrażeń ruszyliśmy w drogę powrotną do Ujazdu. Dziękujemy panu Romkowi z Profi Sport Travel za opiekę i organizację. Było wspaniale!