Uczniowie klas siódmych pod czujnym okiem Pani Katarzyny Patoły-Żyły i Pani Magdaleny Wojtyły-Kasprzak wprowadzali młodszych kolegów i koleżanki do świata FIZYKI i CHEMII.

W serii eksperymentów trzecioklasiści samodzielnie wykonywali proste w wykonaniu doświadczenia fizyczne, w których można bardzo łatwo przedstawić często trudne do wytłumaczenia zjawiska fizyczne. Właśnie dzięki takim doświadczeniom fizycznym zaczyna się pobudzać wyobraźnię i ciekawość naukową dzieci.

Uczniowie sprawdzali, m.in. dlaczego w czasie wichury nie należy stać za okrągłym słupem ogłoszeniowym, gdzie jest wykorzystywana siła nośna i dlaczego samoloty mogą latać, dlaczego moneta wpada do szklanki, dlaczego po przebiciu balon nie pęka, do czego jest potrzebna pofalowana lub pozaginana powierzchnia oraz dlaczego fakir może leżeć na gwoździach.

W pracowni chemicznej uczniowie mogli zobaczyć jak ciekawa może być chemia. Starsi koledzy przygotowali dla nich sporo ciekawych doświadczeń. Najbardziej podobały się dzieciom te „wybuchowe”. Poznali też zasadę działania „lampy lawy” i dowiedzieli się, dlaczego ciasto rośnie w piecu. Część doświadczeń uczniowie pod czujnym okiem asystentów wykonywali sami.

Zapraszamy do obejrzenia galerii z tego wydarzenia.

 

Galeria zdjęć